Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/remontib/aptekireni.bg/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/remontib/aptekireni.bg/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/remontib/aptekireni.bg/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
КАК ДА ЗАСИЛИМ ИМУНИТЕТА СИ ЗА ЗИМНИЯ СЕЗОН - АПТЕКИ РЕНИ
Menu

Есенният сезон е в разгара си и заплахата от болестотворни вируси е сериозна тема, на която е добре да се обърне внимание. Имунната система на здравия организъм може да се справя сама с тях, но подсил-ването й в този период от годината е много важно, особено при децата, при често боледуващите, както и при по-възрастните хора. Нейната цел е да улови и унищожи вируси, бактерии, алергени, полени. Тя е нашата основна защита от тях.

 

Как да й помогнем?

Хранене: Пълноценното хранене е необ-ходимо за изграждане на силна имунна система. Доказано е, че храненето с продукти, бедни на белтъчини и витамини, води до по-чести боледувания.

Витамините от група С са с най-голямо значение за подсилване на имунната система. Съдържат се в цитруси, горски плодове, домати, броколи, папая. Вита-мините А и Е са в морковите, тиквата. А тези от група В –  в яйца, черен дроб, листни зеленчуци. Цинкът (в риба, боб, трици) и селенът (в месо, мляко) също подсилват имунната система.

Белтъчините участват е синтеза на имуноглобулините и също засилват иму-нитета. Храни, богати на пълноценни белтъчини, са месо, мляко, яйца, варива.

Добър ефект върху имунната система имат и омега-3 и омега-6 мастните киселини, които увеличават броя и ефективността на белите кръвни клетки. Храни, богати на такива вещества, са риба,  морски дарове, орехи.

Хранителни добавки: През есенно-зимния сезон плодовете и зеленчуците намаляват. Необходимо е да си набавяме необходимите витамини и микроелементи чрез хранителни добавки, синтезирани витамини или такива, извлечени от естест-вени източници. Като имуностимулатори могат да се използват ехинацея, коластра, котешки нокът, бета глюкан и други. След боледуване пък имунитета се подсилва с препарати, съдържащи микроелементи, особено цинк, селен, желязо. С добър ефект са и хомеопатичните медикаменти, някои монопрепарати, Шуслеровите соли и пробиотиците.

Възрастни с хроничен имунен дефицит е желателно след консултация с лекар да проведат профилактика с някои от проти-вогрипните ваксини или с други имуно-модулатори, които се приемат през устата.

Спорт и почивка: Редовното и нестресово спортуване е гаранция за по-здраво тяло. Човек се чувства не само по-жизнен, но и по-уверен и спокоен. Разходките сред природата на чист въздух  тонизират и хармонизират тялото.

Като цяло стресът, прекомерният алкохол, нездравословното и нередовно хранене влияят негативно на имунитета. За това балансираният начин на живот винаги е предпочитан от имунната система.

Екипът на Аптеки Рени ви съветва: хранете се здравословно, набавяйте си липс-ващите ви вещества с необходимите за вас хранитеклни добавки, витамини и мине-рали. Отделяйте си време за почивка, спорт и сън.